Review: Fotoboek Saal

Het programma

De software van Saal werkt fijn. Je vindt er snel je weg in en met de handige sjablonen heb je een goede basis om de indeling te maken voor je boek.

Wat ik zelf echter miste waren 3 functies.

  1. Wanneer er meerdere foto’s op 1 pagina staan en je deze onderling van plaats wil wisselen, dan moet je hiervoor opzoek in je “fotobibliotheek”. Er is niet 1 handige knop waarmee je dit in een keer kunt wisselen.
  2. Je kunt het kleurpipet niet buiten het programma gebruiken. Als je dus op zoek bent naar een kleur die je online hebt gevonden kun je hem alleen via een kleurcode in het programma krijgen.
  3. Wanneer je een tekstvak hebt, kun je niet zelf de grootte aanpassen, dit is afhankelijk van de grootte van je tekst. Wanneer je dus op elke pagina een tekstblok met de zelfde grootte wilt hebben dan moet de tekst precies even lang zijn.

 

Het boek

De afdrukkwaliteit van het boek is goed. Het enige waar ik me aan stoorde was het feit dat sommige foto’s minder goed afgedrukt waren, dit lag aan het gebruik van een ander toestel. Maar wellicht dat er een waarschuwing in het programma kan komen die je er op attendeert dat de gebruikte foto wellicht niet goed genoeg is.

 

Eindoordeel

Alles bij elkaar vind ik dat Saal een heel mooi fotoboek aflevert. Wat overigens ook goed ingepakt wordt verstuurd! Ik ga zeker een tweede boek bestellen.

Plaats een reactie